Polityka prywatności

Do kogo skierowana jest Polityka prywatności? 

  1. LAKMA STREFA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszowicach (43-254) przy ulicy Gajowej 7, przywiązuje szczególną uwagę do prywatności użytkowników korzystających z naszych stron internetowych. Jeżeli korzystasz z naszych strony Internetowej, Polityka Prywatności skierowana jest właśnie do Ciebie.
  2. W Polityce Prywatności znajdziesz informacje w jaki sposób korzystamy z udostępnionych nam przez Ciebie danych osobowych, w jaki sposób je zabezpieczamy oraz jakie przysługują Ci prawa i obowiązki.

Kto zbiera moje dane osobowe?

  1. Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest LAKMA STREFA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszowicach (43-254) przy ulicy Gajowej 7, wpisana pod numerem KRS 0000077370, REGON: 273643396, NIP: 633-195-08-91.
  2. Jeżeli masz pytania dotyczące Polityki Prywatności lub ogólnie dotyczące ochrony danych osobowych i ich przetwarzania możesz kontaktować się z wykorzystaniem powyższych danych lub z wyznaczonym u Administratora Inspektorem Ochrony Danych Panem Łukaszem Piórko na adres e-mail: iodo@lakma.com.

W jaki sposób zbierane są moje dane osobowe?

  1. Jeżeli odwiedzisz Strony Internetowe, w sposób automatyczny zbierane są dane informatyczne dotyczące Twojej wizyty, w szczególności:
    1. adres IP,
    2. rodzaj systemu operacyjnego,
    3. rodzaj/typ przeglądarki.

    Inne dane informatyczne jakie opcjonalnie mogą być zbierane to:
    1. nagłówki przeglądarki (User-Agent, HTTP, ACCEPT, Do Not Track),
    2. parametry ekranu JavaScript,
    3. informacje o plikach cookie i „super” plikach cookie włączonych lub wyłączonych w przeglądarce,
    4. zainstalowane wtyczki do przeglądarek, ich wersje i aktualizacje.
  2. Sama wizyta na naszej Stronie Internetowej nie wymaga podania od Ciebie żadnych innych informacji ani danych osobowych.
  3. Zbieranie pozostałych danych następuje dobrowolnie w inny sposób, np. za pomocą telefonu, faksu, poczty e-mail, poprzez formularz zapisu na newsletter, dokonania zakupu czy korzystania z formularzu kontaktowego wyłącznie wówczas, gdy chcesz nam takie dane przekazać np. w celu otrzymania oferty lub zapisu na newsletter czy zgłoszenia reklamacji. Za pomocą tych środków możesz przekazać nam swoje dane osobowe, takie jak:
    1. imię i nazwisko,
    2. adres e-mail,
    3. nr telefonu,
    4. adres zamieszkania lub dostawy
    5. dane firmowe
    6. nazwa loginu do logowania
    7. danych do przetwarzania reklamacji.
  4. Twoje dane osobowe zbierane są również w trakcie przesłania nam swojego podania o pracę poprzez wysłanie pliku z CV.
  5. Podsumowując, Twoje dane osobowe możemy zbierać i później dalej przetwarzać w celach:
    1. odpowiadania na Twoje zapytania (jeśli zadzwoniłeś lub napisałeś do nas z pytaniem o ofertę i/lub poprosiłeś o przygotowanie oferty),
    2. marketingu własnych produktów (jeśli jesteś naszym Klientem, to przetwarzania Twoich danych na cele marketingowe możemy dokonywać w ramach tzw. prawnie uzasadnionego interesu, na tej samej podstawie korzystamy z narzędzi do remarketingu na podstawie plików cookies, w pozostałych przypadkach nasza działalność marketingowa opiera się na Twojej zgodzie),
    3. przesyłania newslettera – jeśli wyraziłeś na to zgodę,
    4. rekrutacji - jeśli przesłałeś nam swoją kandydaturę,
    5. procedowania reklamacji - jeśli taką złożyłeś,
    6. realizacji Twojego zamówienia dokonanego w jednym z naszych sklepów internetowych.

Czas przechowywania i przetwarzania Twoich danych

  1. W przypadku wysłania do nas zapytania poprzez formularz kontaktowy, Twoje dane są przechowywane i przetwarzane przez okres niezbędny do odpowiedzenia i rozwiązania Twojego problemu.
  2. W przypadku dokonania zakupu w naszym sklepie internetowym, Twoje dane są przechowywane i przetwarzane przez okres, gdy przestanie ciążyć na nas obowiązek prawny, zobowiązujący nas do przetwarzania Twoich danych, a także gdy ustanie możliwość dochodzenia roszczeń związanych z umową zawartą przez Sklep przez którąkolwiek ze stron.
  3. W przypadku zapisu na nasz newsletter, Twoje dane będą przechowywane i przetwarzanie do momentu wycofania Twojej zgody z otrzymywania od nas newslettera.
  4. W przypadku złożenia reklamacji, będziemy przechowywać i przetwarzać Dane do momentu, gdy rozwiążemy Twoją sprawę oraz gdy uznamy, że dane te już nie są nam dalej potrzebne z prawnie uzasadnionego interesu.
  5. W przypadku wysłania do nas CV, będzie ono przechowywane i przetwarzane na poczet obecnych i przyszłych rekrutacji, ale nie dłużej niż 3 lata.
  6. Pamiętaj, że w każdym chwili możesz do nas napisać na iodo@lakma.com w celu usunięcia swoich danych osobowych. Możesz też takie żądanie wysłać tradycyjnie na nasz adres pocztowy: LAKMA STREFA Sp. z o.o. z siedzibą w Warszowicach (43-254) przy ulicy Gajowej 7.

Jak wygląda zbieranie danych w celu zapisu na newsletter?

  1. W przypadku subskrypcji newslettera oraz wyrażenia zgody na jego otrzymywanie prosimy jedynie o podanie Twojego adresu e-mail, na który przesyłane będą informacje od nas.
  2. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji, klikając link anulujący subskrypcję, znajdujący się w stopce każdego newslettera.

    W celu pobierania informacji o tym, jakie treści z przesyłanych przez nas wiadomości czytasz, a które nie są dla Ciebie interesujące, korzystamy z oprogramowania umożliwiającego analizę tych danych. Twoje dane osobowe pozyskiwane w ten sposób nie są przekazywane innym podmiotom, oprócz firmy obsługującej naszą Stronę Internetową oraz firm obsługujących serwery na powyższe cele.

Jak wygląda zbieranie danych poprzez formularz kontaktowy?

  1. Jeśli chcesz się z nami skontaktować poprzez formularz kontaktowy, potrzebujemy wyłącznie Twojego imienia, nazwiska, adresu e-mail, nr telefonu oraz w przypadku rekrutacji również Twojego CV i/lub listu motywacyjnego.
  2. W przypadku wysłania do nas zapytania lub oferty, przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie.
  3. W przypadku wysłania do nas CV, przechowujemy i przetwarzamy je wyłącznie na poczet bieżących i przyszłych rekrutacji, ale nie dłużej niż 3 lata.

Jak wygląda zbieranie danych poprzez realizację zamówienia w sklepie internetowym?

  1. Jeśli chcesz dokonać zakupu w naszym sklepie internetowym potrzebujemy Twojego imienia, nazwiska, adresu e-mail, adresu dostawy, nr telefonu.
  2. Ponadto, jeśli zdecydujesz się zarejestrować w naszym sklepie, będziemy przetwarzać i przechowywać nazwę Twojego loginu.
  3. Do celów analitycznych zbieramy również dane na temat historii Twoich zakupów.

Jak zbierane są dane osobowe w sposób automatyczny? Co to są pliki cookies?

  1. Jak już wspominaliśmy, przy okazji Twoich odwiedzin naszej Strony Internetowej w sposób automatyczny zbieramy niektóre Twoje dane. Dane te są zbierane przez tzw. pliki cookies („Ciasteczka”).
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  4. Ciasteczka nie dokonują żadnych modyfikacji czy zmian ustawień w urządzeniu lub oprogramowaniu, które zostało zainstalowane na Twoim urządzeniu.
  5. Pamiętaj, że masz prawo nie wyrazić zgody na wykorzystywanie przez nas Ciasteczek (możesz je blokować) w tym przypadku jednak niektóre funkcjonalności serwisu będą niedostępne lub nie będą działały prawidłowo. W przypadku opcjonalnych plików cookies przysługuje Ci prawo niewyrażenia zgody na ich wykorzystywanie poprzez platformę zarządzania zgodami (CMP).
  6. Jeżeli chcesz blokować Ciasteczka, to rekomendujemy Ci wybranie odpowiednich ustawień w Twojej przeglądarce WWW. Więcej informacji możesz znaleźć na stronach: http://wszystkoociasteczkach.pl oraz https://commission.europa.eu/cookies-policy_pl.
  7. Zazwyczaj Ciasteczka mogą zostać usunięte z przeglądarki poprzez opcję „usuń historię” i zaznaczenie cookies za pomocą pola check box albo poprzez zablokowanie w przeglądarce możliwości pobierania ciasteczek.
  8. W przypadku wątpliwości lub zastrzeżeń zawsze też możesz do nas napisać na iodo@lakma.com – postaramy się pomóc.

W ramach serwisu stosujemy następujące rodzaje plików cookies:

  1. Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony WWW
    Jedynym celem użycia tych plików tych cookies jest ułatwienie komunikacji drogą elektroniczną. Zgodnie z przepisami użycie plików cookie nie wymaga zgody odwiedzającego stronę. Pliki te są niezbędne do prawidłowego działania podstawowych funkcji strony WWW, takich jak: możliwość połączenia się z sesją użytkownika, zapewnienie bezpieczeństwa procesu wysyłania formularzy itp.

    Nazwa

    Dostawca

    Cel

    Data ważności

    _GRECAPTCHA

    Google.com

    Ten plik cookie służy do rozróżniania ludzi i botów. Jest to korzystne dla strony internetowej, w celu sporządzania prawidłowych raportów dotyczących korzystania z jej strony internetowej.

    180 dni

    sidoluxpl_cc_cookie

    Sidolux.pl

    Ten plik przechowuje informację o wyrażonych zgodach dotyczących plików cookies.

    365 dni

    PHPSESSID

    Sidolux.pl

    Ten plik cookie jest natywny dla aplikacji PHP i służy do przechowywania i identyfikacji unikalnej sesji użytkownika w celu zarządzania sesjami użytkownika na stronie internetowej.

    Sesja

  2. Opcjonalne pliki cookie (wprzypadku których przysługuje Ci prawo niewyrażenia zgody na ich wykorzystywanie):

    • Analityczne i statystyczne - umożliwiają sprawdzenie liczby wizyt i źródeł ruchu w Serwisie. Pomagają rozpoznać, które strony są mniej lub bardziej popularne, i zrozumieć, jak użytkownicy poruszają się po stronie,

      Nazwa

      Domena

      Cel

      Data ważności

      _ga

      sidolux.pl

      Ten plik cookie jest używany przez Google Analytics do utrwalania stanu sesji.

      2 lata

      _ga_*

      sidolux.pl

      Ten plik cookie służy do rozróżniania unikalnych użytkowników poprzez przypisanie losowo wygenerowanej liczby jako identyfikatora klienta. Jest dołączany do każdego żądania strony w witrynie i służy do obliczania danych odwiedzających, sesji i kampanii na potrzeby raportów analitycznych witryn.

      2 lata

    • Marketingowe - wykorzystywane są w celu dostarczenia reklam zgodnych z zainteresowaniami i preferencjami Użytkowników. Na podstawie informacji z tych plików i aktywności w innych serwisach jest budowany profil zainteresowań Użytkowników,
    • Funkcjonalne - pozwalają na zapamiętanie preferencji lub wyborów Użytkowników (takich jak nazwa użytkownika, język, rozmiar tekstu lub inne elementy, które można dostosować) i dostarczanie użytkownikom spersonalizowanych treści w ramach Serwisu,
    • Statystyczne - pozwalają identyfikować i optymalizować sposób korzystania użytkowników z naszych stron internetowych. Umożliwiają one dokładniejsze dopasowanie publikowanych treści do indywidualnych zainteresowań i upodobań użytkownika.

    Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z administratorem reklamodawców oraz partnerów. W przypadku   uzyskania   zgody   Użytkownika   jego   dane   mogą   zostać   także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.

    W Serwisie stosowana jest platforma zarządzania zgodą (CMP), aby ułatwić Użytkownikowi zarządzanie swoimi preferencjami w zakresie cookies.

Do jakich celów wykorzystywane są dane osobowe niepochodzące z Ciasteczek? Czy komuś są przekazywane?

  1. Dane osobowe, które nam przekażesz, są wykorzystywane do:
    • podejmowania działań marketingowych,
    • przyjmowania Twoich ewentualnych zastrzeżeń i zapytań,
    • prowadzenia rekrutacji, jeśli na taki cel przekazałeś nam informacje o sobie,
    • realizacji zamówienia w sklepie internetowym,
    • procedowania reklamacji.
  2. Jeżeli jest to niezbędne dla wykonania powyższych czynności, Twoje dane mogą być przekazane innym podmiotom. Takie przekazanie może odbyć się tylko za naszą zgodą, na podstawie zawartej umowy i tylko tym, którzy zapewniają, że Twoje dane będą odpowiednio chronione i przetwarzane zgodnie z prawem. Oznacza to, że Twoje dane osobowe są przekazywane:
    • firmie, która obsługuje naszą Stronę Internetową,
    • hostingodawcy, który utrzymuje na swoich serwerach naszą Stronę Internetową,
    • firmie informatycznej, która utrzymuje rezerwowy backup strony,
    • agencjom HR, jeśli to im zlecimy prowadzenie danego procesu rekrutacji,
    • firmom realizującym dostawy,
    • firmie, która realizuje analizę i wysyłkę newslettera.
  3. Nie przekazujemy Twoich danych osobowych poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  4. Jeżeli wyrazisz zgodę na używanie przez nas Twoich danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych (newslettera), Twoje dane będą zbierane i używanie w celach marketingowych, tj. do przesyłania Ci informacji z zakresu marketingu.
  5. Jeżeli nie jesteś naszym Klientem i nie wyraziłeś zgody na przesyłanie Ci informacji marketingowych e-mailem, SMS-em lub telefonicznie, wówczas dane osobowe, które przekażesz nam (np. naszemu pracownikowi lub konsultantowi) bezpośrednio, np. telefonicznie, mogą być wykorzystywane przez nas wyłącznie w celu skontaktowania się z Tobą i udzielenia Ci niezbędnej pomocy oraz w celu zawartej pomiędzy nami a Tobą lub Twoją firmą umowy.
  6. Jeśli jesteś naszym klientem, to w ramach tzw. prawnie usprawiedliwionego celu, możemy kontaktować się z Tobą w celu promocji własnych produktów. Jeśli jednak nie życzysz sobie kontaktu telefonicznego ani mailowego, wówczas możemy przesłać Ci jedynie materiały pisemne za pośrednictwem tradycyjnej poczty.

Czy mam dostęp do moich danych osobowych? Czy mogę odwołać wcześniej wyrażoną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych?

  1. Pamiętaj, że w każdej chwili przysługuje Ci dostęp do Twoich danych osobowych. Możesz bezpłatnie otrzymać kopię posiadanych przez nas Twoich danych osobowych.
  2. Możesz od nas także zawsze uzyskać informacje nt.:
    • celu przetwarzania Twoich danych,
    • jakiego rodzaju dane przetwarzamy,
    • komu przekazujemy Twoje dane,
    • jak długo planujemy przechowywać Twoje dane,
  3. Przysługuje Ci prawo do:
    • sprostowania Twoich danych,
    • usunięcia lub ograniczenia Twoich danych, jeżeli nie są już nam potrzebne do celów, na które nam je podałeś, albo jeżeli cofnąłeś nam zgodę na ich przetwarzanie lub wnosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych na cele marketingowe.
  4. Możesz w każdej chwili odwołać swoją zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą e-mail i/lub zgodę na marketingowy kontakt telefoniczny. Możesz odwołać zgodę poprzez wiadomość mailową na adres: iodo@lakma.com. W stopce każdej wiadomości, jaką wysyłamy w naszym newsletterze, również znajduje się link dezaktywujący, za pomocą którego możesz wypisać się z listy mailingowej.
  5. Możesz też wnieść całkowity sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych na cele marketingowe.

Czy moje dane osobowe są zabezpieczane?

  1. Twoje dane są przez nas zabezpieczane, poprzez stosowanie środków organizacyjnych i technicznych, koniecznych i odpowiednich dla zapobiegnięcia ryzyku naruszenia Twoich praw lub wolności.
  2. W szczególności zabezpieczamy Twoje dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, a także przed uszkodzeniem lub utratą.
  3. Bezpieczeństwo przesyłu danych jest zapewnione dzięki stosowaniu protokołu transmisji SSL (Secure Socket Layer v3). SSL polega na kodowaniu danych przed ich wysłaniem z Twojej przeglądarki i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu na serwer obsługujący Stronę Internetową.

Postanowienia końcowe.

  1. Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu i prawu UE a w szczególności:
      1. Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).
      2. Ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
      3. Ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (w szczególności art. 173 tejże ustawy).
    1. Dodatkowe informacje w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych możesz uzyskać pod adresem: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/rodo.
    2. Możesz zawsze wnieść skargę na nasze postępowanie z Twoimi danymi osobowymi. Skargę składa się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.